piątek, 17 października 2014

Zasada 3 : Ostatni posiłek 3h przed snem.

  Posty na tym blogu, oparte są na moich przemyśleniach i zdobytej wiedzy. Nie każdy musi się ze mną zgadzać. nie jestem też nieomylna ;) 
Przed wprowadzeniem w życie moich "rad", skonsultuj się z dietetykiem.



Dawno mnie nie było ale już jestem ;)
Wspomniałam w ostatnim poście 2 zdania na temat tego, że kolacje nalezy jeść 3-4 h przed snem.
W poście gdzie pisałam Wam o 15 zasadach mojej nowej diety sformułowałam tą zasadę trochę inaczej czyli "Ostatni posiłek przed godziną 20". Chciałam podkreślić, że ta zasada sformułowana jest dla mnie przy założeniu że chodzę spać po 22. Osoby chodzące spać powiedzmy o 24 spokojnie mogą jeść kolacje o 20 lub nawet chwile po.

Istotne jest żeby zjeść 3-4h przed snem.
Ten czas przed snem potrzebny jest do tego aby organizm zdążył strawić kolacje i przyswoić składniki odżywcze.
Podczas snu organizm się regeneruję a metabolizm jest zwolniony. Jeśli zjemy posiłek tuż przed snem nasz organizm nie da rady go strawić i będzie musiał robic to w ciągu nocy, gwarantujemy sobie tym samym niespokojny sen a rano obudzimy się zmęczeni.

Kolacja powinna być lekkostrawna ale na tyle sycąca żebyśmy nie czuli głodu do następnego dnia.
Nalezy pamiętać, że kolacja jest ważnym posiłkiem w ciągu dnia i nie jest korzystne rezygnowanie z niej całkowicie. Trzeba zwrócić uwagę na to co jemy na kolacje. Rezygnujmy z węglowodanów prostych np. pieczywa i owoców. Dobrym rozwiązaniem jest zjedzenie produktów bogatych w białko i węglowodany złożone np. warzywa, chude mięso, pełnoziarnisty makaron czy brązowy ryż.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz