wtorek, 28 października 2014

Zasada 5 : Zróżnicowane posiłki

 Posty na tym blogu, oparte są na moich przemyśleniach i zdobytej wiedzy. Nie każdy musi się ze mną zgadzać. nie jestem też nieomylna ;) Przed wprowadzeniem w życie moich "rad", skonsultuj się z dietetykiem. Do diet podchodze na luzie, bez popadania w skrajności.



Kolejna moja "złota zasada" :D
Bardzo często zdarza mi się wpadac w rutyne jesli chodzi o posiłki. 
wtedy przez pare dni jem np takie samo śniadanie, 2 śniadanie i kolacje. Nie jest to nic dobrego, powoduję, że przez pare dni dostarczamy organizmowi cały czas te same składniki odzywcze, przez co brak Nam tych których nie ma w naszym "ulubionym" daniu.

I o ile nie mam nic przeciwko temu, że czesto widuje takie samo śniadanie u różnych osób (np. zawsze owsianka) to polecam wtedy różnorodność w innych posiłkach, lub różne dodatki do tego posiłku (np. różne owoce do tej owsianki)

Postanowiłam więc jeść różnorodnie. Starać się aby nie jesć takich samych potraw każdego dnia. W dniu zjadać 5 komletnie różnych posiłków i nie powtarzać ich zbyt często w następnych dniach.
Nie jest to niestety tak proste jakby się wydawało.
Człowiek strasznie szybko się przyzwyczaja, a w natłoku codziennych zadań jakoś brak mu czasu na kreatywne wymyslanie coraz to innej potrawy.

Ale cóż... Staramy się ciagle dążyc do doskonałości więc życze powodzenia sobie i Wam ;)

2 komentarze:

  1. Bardzo fajne zasada, którą chciałabym stosować cały czas, ale niestety tak jak napisałaś, nie jest to takie proste. Często np. zostaje mi obiad lub kolacja i zjadam resztę następnego dnia. Nie zawsze mam też głowę to wymyślania tylu różnych posiłków:)

    OdpowiedzUsuń