piątek, 25 kwietnia 2014

Podsumowanie - grupy produktów spozywczych.

Na tym kończy się cykl o produktach spożywczych. Musze przyznać że najgorzej było ze zrobieniem odpowiednich zdjęć. Okazało się że w moim domu często brakuje produktów z danej grupy. niestety było tak w przypadku owoców i warzyw.

Grupy spożywcze zostały w taki sposób usystematyzowane że możemy z nich ułożyć ciekawą piramidę żywieniowa. U podstawy umieścić grupę I i kierując się ku górze zakończyć grupą XII.
Nalezy pamiętać że pomimo tego że niektóre z tych grup mogą powodować problemy z waga lub inne schorzenia to są NIEZBĘDNE do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Należy zwyczajnie zachować umiar. Co za dużo to nie zdrowo, jednak całkowite wyeliminowanie danej grupy może byc dla Nas szkodliwe.

Ja jestem osobą jedzącą wszystko, ale zdaje sobie sprawę, że istnieją diety alternatywne eliminujące dane produkty np. wegetarianie. Nie mam nic do tego jednak nie popieram. Wyatkiem stanowią dla mnie osoby które na prawdę są świadome tego z czego rezygnują i potrafią doskonale zastąpić to innymi produktami. Niestety znam osoby które po prostu czegoś nie jedzą nie zastanawiając się czego może w ich diecie zbraknąć i nie próbują nadrobić tego w inne sposób.

Nie jestem także zwolennikiem diet odchudzających opierających się na spożywaniu tylko jednej grupy spożywczej, np. Dieta Dukana  (O zgrozo!). Ale o dietach innym razem ;)

A tu wszystkie 12 postów :

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

 KLIK

  KLIK

 KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz